Omdat gezondheid zoveel meer is dan de afwezigheid van ziekte, staat in onze huisartsenpraktijk niet de ziekte centraal, maar u als patiënt, uw veerkracht, en wat uw leven betekenisvol maakt. Dit is een bredere kijk op gezondheid, die naar ons idee ook meer oplevert. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website van het instituut voor positieve gezondheid. Een persoonlijke-, toegankelijke-, en op continuïteit gerichte zorg is waar wij voor staan, met aanvullingen op de basiszorg zoals bijvoorbeeld echografie, kleine chirurgie en audiometrie. Onze praktijk is onderdeel van een gezondheidscentrum aan de Heereweg 171a te Schoorl. Er bestaat een nauwe samenwerking met meerdere disciplines binnen het gezondheidscentrum zoals fysiotherapie, mensendieck, en diëtetiek.
Wees welkom: kennis maken kan geheel vrijblijvend op afspraak.
De praktijk is geopend voor patiënten die wonen in Schoorl, Groet en Camperduin.
Door gebruik te maken van het onderstaande inschrijfformulier kunt u zich aanmelden bij onze praktijk. Voor het overzetten van uw patiëntendossier is het belangrijk dat u zich zelf bij uw vorige huisarts afmeldt.
U kunt zich aanmelden door op patiënt worden? te klikken op de homepage
Hoe u herhaalrecepten kunt aanvragen leest u hieronder.
Deze service is uitsluitend mogelijk als u uw medicijnen van apotheek Elckerlyc betrekt.
Bij deze service wordt gebruik gemaakt van een herhaalnummer, dat op het etiket van uw medicatie staat. Vanaf 2 november worden deze herhaalnummers op het etiket van uw medicijnen geprint. Is dit een maal gebeurd, dan kunt u daarna van het herhaalnummer gebruik maken om op één van de onderstaande wijzen uw herhaling van uw medicijnen aan te vragen.
Herhaalrecepten voor 10 uur ’s ochtends aangevraagd kunnen de volgende werkdag ’s middags na 16.00 uur worden opgehaald.
Herhaalrecepten die door de apotheek bij u thuis bezorgd moeten worden: deze worden 2 dagen later ’s middags na 15.00 uur bezorgd.
Aanvragen via het patientenportaal:
Aanvragen via de telefoon:
Aanvragen via internet zonder patiëntenportaal:
Heeft u op verzoek van de huisarts röntgenfoto’s, bloed-, of ander onderzoek later verrichten, dan kunt u de assistentes tussen 08.00 en 13.00 uur direct spreken over de uitslag. Na 13.00 uur kunt u een terugbelverzoek aanvragen.
Ook kunt u vaak de uitslagen vinden in uw zorgportaal. Deze is gemakkelijk te benaderen met behulp van uw Digid. Dit is een beveiligde omgeving waar uitslagen te vinden zijn, afspraken gemaakt kunnen worden, herhaalrecepten aan kunt vragen en een bericht kunt sturen naar de huisarts of assistente.
De uitslag van starlet is er vaak 3 werkdagen nadat u te prikken bent geweest. De uitslag van röntgenfoto’s zijn er vaak na 4 werkdagen.
De praktijkassistente deelt u de uitslag mee, nadat deze door de arts is beoordeeld, en vertelt tevens of er verder te nemen maatregelen zijn.
I.v.m. de privacy kunnen geen uitslagen aan derden worden meegedeeld zonder dat er van tevoren nadrukkelijke toestemming is gegeven door de betrokkene. (zie “Privacy” op deze website)
ons email adres is:
info.praktijkspencer@ezorg.nl
Indien u vertrouwelijke informatie wil verzenden bevelen wij aan gebruik te maken van het contactformulier of u aan te melden bij het patientenportaal. De informatie die direct van uw eigen emailadres wordt verstuurd of direct op uw emailadres wordt ontvangen is niet beveiligd.
Naast de reguliere huisartsgeneeskundige zorg kent onze praktijk een aantal specifieke onderzoeks- en behandelmogelijkheden te weten:
Wij zijn altijd op zoek naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren. Natuurlijk staat u als patiënt daarbij centraal. Uw mening is dan ook erg belangrijk voor ons. Heeft u een suggestie om onze service- en dienstverlening te verbeteren? Dan horen we dat graag van u. Dit kan onder andere via het Contactformulier
De doktersassistente is het hart van onze praktijk. Deze duizendpoot is het eerste aanspreekpunt, en ondersteunt de zorg op verschillende manieren, in speciaal daarvoor ingerichte spreekuren (voorkoming hart en vaatziekten, begeleiding bij osteoporose, begeleiding bij ouderenzorg, wondzorg, huidafwijkingen). Deze ondersteuning wordt door u terecht zeer gewaardeerd, maar ook een duizendpoot kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn. De drukte aan de telefoon is de laatste jaren dusdanig toegenomen dat de bereikbaarheid van de praktijk in het gedrang komt. Daar hebben wij vanaf heden een oplossing voor!
Wij bieden u een terugbel verzoek aan, via de zogenoemde digitale assistente. U krijgt de mogelijkheid om de digitale assistente “te spreken” als u de 4de in de wachtrij bent, en dagelijks na 13:00 uur.
De digitale assistente kan een terugbel verzoek voor u inplannen zodat de assistentes u zodra ze tijd hebben alsnog zo snel mogelijk terug kunnen bellen. In geval van mogelijk levensbedreigende spoed kunt u uiteraard altijd de spoedlijn benaderen.
Het is ook goed te weten dat herhaalrecepten en afspraken ook kunnen worden gemaakt via het zorgportaal, waarbij u eenvoudig kunt inloggen via digiD. U vind het portaal, waar u toegang heeft tot uw huisartsendossier, via de website van de praktijk, onder het kopje: “Online afspraak maken” (voor directe toegang tot het portaal) of “Patientenportaal” (voor meer uitleg). Uw portaal is ook de voorkeursmethode voor het versturen van een (beveiligde) email naar de praktijk, zodat uw gegevens meteen aan uw dossier kunnen worden gekoppeld.
Om uw dossier te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig.
Hebt u geen DigiD? Maak dan gebruik van YIVI
Volg het stappenplan of bekijk de video.
Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.
Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.
Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Hebt u geen DigiD? Maak dan gebruik van YIVI
Volg het stappenplan of bekijk de video.
U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.
Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.
Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Hebt u geen DigiD? Maak dan gebruik van YIVI
Volg het stappenplan of bekijk de video.
Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.
Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Hebt u geen DigiD? Maak dan gebruik van YIVI
Volg het stappenplan of bekijk de video.
Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:
– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten
– Actueel medicatieoverzicht
De praktijk is geopend voor patiënten die wonen in Schoorl, Groet en Camperduin.
Door gebruik te maken van het onderstaande inschrijfformulier kunt u zich aanmelden bij onze praktijk.
Voor het overzetten van uw patiëntendossier is het belangrijk dat u zich zelf bij uw vorige huisarts afmeldt.
Let op: nadat u zich heeft aangemeld kan het even duren voordat de praktijk contact met u opneemt.
Wij verzoeken u hierover niet te bellen.
Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.
Hebt u geen DigiD? Maak dan gebruik van YIVI
Volg het stappenplan of bekijk de video.